اخبار   
 

 شعر آجری «سولانو بنیتز» برگزیده‌ی دوسالانه‌ی ونیز شد

پاویون آجری «سولانو بنیتز» عنوان طرح برگزیده‌ی پاویون‌های دوسالانه‌ی ونیز را از آنِ خود کرد. داوران پانزدهمین بی‌ینال ونیز این طرح را که به آجر، این ساخت‌مایه‌ی باستانی معماری ارجاع می‌دهد، شایسته‌ی دریافت این عنوان معرفی کرده‌اند ...

پاویون آجری «سولانو بنیتز» عنوان طرح برگزیده‌ی پاویون‌های دوسالانه‌ی ونیز را از آنِ خود کرد. داوران پانزدهمین بی‌ینال ونیز این طرح را که به آجر، این ساخت‌مایه‌ی باستانی معماری ارجاع می‌دهد، شایسته‌ی دریافت این عنوان معرفی کرده‌اند.

پاویون آجری بنیتزکه گلوریا کابرال را در همراهی با خود داشته، در بخش نمایشگاه بین المللی پانزدهمین بی ینال ونیز با عنوان " گزارش از خط مقدم" از پاراگوئه ارائه شده و این جایزه سوای پاویون‌های ملی کشورها است که در بخشی دیگر از دوسالانه حضور دارند.


این پاویون با قوس بزرگی روی یک پلت فرم چوبی قرار گرفته و طراح در این اثر از منابع در دسترس برای ساخت استفاده کرده است. به طور کلی، استفاده از فرم X در ساختار این پاویون، باعث ایجاد سایه‌های چشم گیر در دو طرف کف و دیوارهای فضا شده است.

آجر یک عنصر نمادین از استودیو سولانو بنیتز است؛ با نگاهی به روش‌های باستانی از مدل سازی و پخت آجر به عنوان متریالی ارزان و سهل برای ساخت و ساز حتی درمناطق حاشیه ای جهان. اما علاوه بر این‌ها بنیتز در طراحی این سازه حسی شاعرانه از آجر را ارائه می‌دهد.

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی " گزارش از خط مقدم" بر پایه کانسپت استفاده از مواد ساده، ابتکار و خلاقیت‌های ساختاری و توجه به معماری مناطق محروم جهان از سوی دبیر این رویداد الخاندرو آراونا شکل گرفته است.


فرستاده‌‌شده توسط گروه رسانه‌ای دیرین
  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  15:50   چهارشنبه 12 خرداد 1395  
 نظرات